A képzés időtartama: 30 óra (3×10 óra, 3 nap)
A képzés célja: A pedagógusok számára bevezetést adni a gyermekeket érintő bántalmazások felismerésének, kezelésének és megelőzésének témájába, érintve a terület egyházi vonatkozását is.
Az alábbi képzéseket az Önök meghívása és igényei alapján a kért intézménybe szervezzük. A képzések díja a helyszín, a képzés típusa, hossza és a résztvevők számának függvényében külön megbeszélés alapján kerül meghatározásra.
A képzéseken a minőségi munka érdekében egyszerre legfeljebb 25 fő részvételét javasoljuk.
További információért keresse az Emberi Méltóság Stratégia képzési koordinátorát: kepzesek@emberimeltosag.hu
3 órás esetmegbeszélő alkalom az intézmény munkatársai számára. Az intézményben történt vagy hozott gyermekvédelmi vonatkozású esetek közös feldolgozása szakmai kíséréssel. Hívószavak: nehézségek és kihívások a mindennapi helyzetekben, jelzési kérdések, belső és külső szakmai együttműködés nehézségei, a gyermek legfőbb érdeke.
Jelzést tenni mindig nehéz. Sokadjára is. De tudjuk, hogy szükséges. Ez a tréning abban segít, hogy könnyebben felismerjük az aggodalomra okot adó jeleket, de azt is, hogy nem vagyunk egyedül. Mikor, miért, kinek és hogyan kell jeleznem? Ezekre és további kérdésekre igyekszünk választ találni közösen az előadások, egyéni és csoportos feladatok, beszélgetések során.
Az iskolai légkör nyugodt, fejlődést támogató és biztonságos jellegéhez elengedhetetlen a diákok, tanárok és szülők támogatása valamint bevonódása a közös munkába. Ehhez nyújtanak eszközöket a resztoratív gyakorlatok a keretek kidolgozásától, a méltányos bánásmódon keresztül, a kapcsolatok építésén át egészen a közösségi élmény megéléséig és erősítéséig.
Magas hivatástudattal, gyermekszeretettel és elkötelezettséggel egészen gyorsan odaérhetünk a kiégésnek hívott állomáshoz. Főleg, ha a körülmények sincsenek velünk. Ilyenkor fáradtságunk frusztrálttá, türelmetlenné tesz. Munka- és életkedvünk odavész. Kimerültségünk kikészít minket és a környezetünk sem díjazza.
Megelőzhető-e ez egyáltalán? Ha igen, hogyan? Ha már belecsúsztunk, hogyan jöhetünk ki belőle? Milyen lépések vannak visszafelé a lejtőn?
Az Emberi Méltóság Stratégia keretében a szerzetesi fenntartású intézményekben tanuló gyermekek védelme, támogatása mellett nagy hangsúlyt fektetünk a szemléletformálásra, a prevenciós jó gyakorlatok bevezetésére és megerősítésére.
A 2024/25-ös tanévben a három P jegyében: Protection-Prevention-Participation (Védelem, Megelőzés és Részvétel) témák mentén hirdetjük meg diákműhely-sorozatunkat.
Évek óta az egyik legtöbbször emlegetett veszélyforrás életkortól függetlenül az internetes bántalmazás, azaz a cyberbullying. A képzés során annak járunk utána, hogy mit is jelent ez a fogalom, milyen formában lehetünk áldozatai és/vagy elkövetői egy online bántalmazásnak és ezeknek milyen következményei vannak a való életre. Időbeni felismerés, megelőzés, segítségkérés lesznek a képzés jelmondatai.