Emberi méltóság alapképzés

Akkreditált pedagógus továbbképzés

A képzés időtartama: 30 óra (3×10 óra, 3 nap)

A képzés célja: A pedagógusok számára bevezetést adni a gyermekeket érintő bántalmazások felismerésének, kezelésének és megelőzésének témájába, érintve a terület egyházi vonatkozását is.

Emberi méltóság védelme – Mi ez, és miért érint minket?

Az Emberi Méltóság Stratégia szakemberei és trénerei

Az emberi méltóság mibenlétére és fontosságára fókuszáló érzékenyítő képzés bármely szerzetesrend és szerzetesi fenntartású intézmény számára, 6 órás, egy vagy több napos időtartamban.

Esetmegbeszélés

Az Emberi Méltóság Stratégia szakemberei és trénerei

3 órás esetmegbeszélő alkalom az intézmény munkatársai számára. Az intézményben történt vagy hozott gyermekvédelmi vonatkozású esetek közös feldolgozása szakmai kíséréssel. Hívószavak: nehézségek és kihívások a mindennapi helyzetekben, jelzési kérdések, belső és külső szakmai együttműködés nehézségei, a gyermek legfőbb érdeke.

Együttműködés a gyermek érdekében

Búza Judit, gyermekvédelmi szakértő

Jelzést tenni mindig nehéz. Sokadjára is. De tudjuk, hogy szükséges. Ez a tréning abban segít, hogy könnyebben felismerjük az aggodalomra okot adó jeleket, de azt is, hogy nem vagyunk egyedül. Mikor, miért, kinek és hogyan kell jeleznem?  Ezekre és további kérdésekre igyekszünk választ találni közösen az előadások, egyéni és csoportos feladatok, beszélgetések során.

 

Resztoratív konfliktuskezelés az iskolában

Turmezei Mónika resztoratív tréner

Az iskolai légkör nyugodt, fejlődést támogató és biztonságos jellegéhez elengedhetetlen a diákok, tanárok és szülők támogatása valamint bevonódása a közös munkába. Ehhez nyújtanak eszközöket a resztoratív gyakorlatok a keretek kidolgozásától, a méltányos bánásmódon keresztül, a kapcsolatok építésén át egészen a közösségi élmény megéléséig és erősítéséig.

És a tanár méltósága? Tanári kiégésmegelőzés

Gulyás Péter (Egyházi Fejlesztők)

Magas hivatástudattal, gyermekszeretettel és elkötelezettséggel egészen gyorsan odaérhetünk a kiégésnek hívott állomáshoz. Főleg, ha a körülmények sincsenek velünk. Ilyenkor fáradtságunk frusztrálttá, türelmetlenné tesz. Munka- és életkedvünk odavész. Kimerültségünk kikészít minket és a környezetünk sem díjazza.
Megelőzhető-e ez egyáltalán? Ha igen, hogyan? Ha már belecsúsztunk, hogyan jöhetünk ki belőle? Milyen lépések vannak visszafelé a lejtőn?

Diákműhely a 3P jegyében

Az Emberi Méltóság Stratégia trénerei

Az Emberi Méltóság Stratégia keretében a szerzetesi fenntartású intézményekben tanuló gyermekek védelme, támogatása mellett nagy hangsúlyt fektetünk a szemléletformálásra, a prevenciós jó gyakorlatok bevezetésére és megerősítésére.

A 2024/25-ös tanévben a három P jegyében: Protection-Prevention-Participation (Védelem, Megelőzés és Részvétel) témák mentén hirdetjük meg diákműhely-sorozatunkat.

Az online világ – lehetőségek és veszélyek

Dr. Baracsi Katalin internetjogász

Az egyéni igényeknek és fókusznak megfelelően kialakított és megtartott képzési alkalmak az intézmény diákjai számára, 45 perces, 3 órás vagy egynapos időkeretben.

Online bántalmazás megelőzése

Dr. Baracsi Katalin internetjogász

Évek óta az egyik legtöbbször emlegetett veszélyforrás életkortól függetlenül az internetes bántalmazás, azaz a cyberbullying. A képzés során annak járunk utána, hogy mit is jelent ez a fogalom, milyen formában lehetünk áldozatai és/vagy elkövetői egy online bántalmazásnak és ezeknek milyen következményei vannak a való életre. Időbeni felismerés, megelőzés, segítségkérés lesznek a képzés jelmondatai.