Resztoratív konfliktuskezelés az iskolában

Turmezei Mónika resztoratív tréner

Az iskolai légkör nyugodt, fejlődést támogató és biztonságos jellegéhez elengedhetetlen a diákok, tanárok és szülők támogatása és bevonódása a közös munkába. Ehhez nyújtanak eszközöket a resztoratív gyakorlatok a keretek kidolgozásától, a méltányos bánásmódon keresztül, a kapcsolatok építésén át egészen a közösségi élmény megéléséig és erősítéséig.

Megoldásfókuszú műhely

Agócs Andrea, megoldásfókuszú szemlélet tréner

Képzési kínálatunkban előszőr szerepel a Megoldásfókuszú Műhely, amely elsősorban arra fókuszál, hogy az egyén/csoport hova szeretne eljutni, mit szeretne a aktuális, nehéz helyzet helyett? Ez lehetővé teszi a problémáról való gondolkodás megváltoztatását, ami új, kreatív megoldásokhoz vezethet. A meglévő kompetenciákra, erősségekre épít és folyamatosan elismeri a haladás jeleit. Erőforrás, cél és megoldás orientált. Megoldásfókusszal dolgozhatunk egyénileg és teamekkel/osztályokkal, csoportokkal egyaránt. Iskolai alkalmazásával kapcsolatban sok rendkívül jó tapasztalat áll rendelkezésre.

Erőszakmentes kommunikáció tréning

Rochlitz Zsuzsa, erőszakmentes kommunikáció tréner

A zsiráf – mivel a szárazföldi emlősök közül neki van a legnagyobb szíve – az erőszakmentes kommunikáció szimbóluma. Az erőszakmentes kommunikációt tanulva a zsiráfnyelvet sajátítjuk el, amivel mások megbántása nélkül tudjuk kifejezni szükségleteinket.

Gyermekbántalmazás és megelőzése

Pau Tristany és Mészárosné Nagy Angéla

A képzés során olyan prevenciós programot mutatunk be, amely segíthet a pedagógusoknak és a diákoknak abban, hogy miként beszéljünk a gyermekbántalmazásról és megelőzéséről. Szeretnénk támpontokat adni, hogy minél előbb észrevehető és kezelhető legyen a bántalmazás.

És a tanár méltósága? Tanári kiégésmegelőzés

Gulyás Péter (Egyházi Fejlesztők) – Bajnóczi Szilvia Sára CB | Versegi Beáta Mária CB

Magas hivatástudattal, gyermekszeretettel és elkötelezettséggel egészen gyorsan odaérhetünk a kiégésnek hívott állomáshoz. Főleg, ha a körülmények sincsenek velünk. Ilyenkor fáradtságunk frusztrálttá, türelmetlenné tesz. Munka- és életkedvünk odavész. Kimerültségünk kikészít minket és a környezetünk sem díjazza.
Megelőzhető-e ez egyáltalán? Ha igen, hogyan? Ha már belecsúsztunk, hogyan jöhetünk ki belőle? Milyen lépések vannak visszafelé a lejtőn?

Jelzőrendszeri feladatok és kihívások

Búza Judit gyermekvédelmi szakértő

Jelzőrendszeri feladatok és kihívásokHelyszín: Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola (1052 Budapest, Piarista köz 1.)
Időpont: 2022.10.06., a tavaszi félévre tervezett időpont egyeztetés alatt
A képzés díja: 15.000 Ft/fő, a szerzetesi intézmények tanárai számára kedvezményt biztosítunk (8.000 Ft/fő).

Regisztrációs felület

Online bántalmazás megelőzése

Dr. Baracsi Katalin internetjogász

Évek óta az egyik legtöbbször emlegetett veszélyforrás életkortól függetlenül az internetes bántalmazás, azaz a cyberbullying. A képzés során annak járunk utána, hogy mit is jelent ez a fogalom, milyen formában lehetünk áldozatai és/vagy elkövetői egy online bántalmazásnak és ezeknek milyen következményei vannak a való életre. Időbeni felismerés, megelőzés, segítségkérés lesznek a képzés jelmondatai.