Megoldásfókuszú műhely

Agócs Andrea, megoldásfókuszú mentálhigiénés szakember

Az iskolán belüli bántalmazás megelőzésének a legjobb módja, ha barátságos és támogató iskolai légkört alakítunk ki. Erre számtalan nagyszerű lehetőség van. A megoldásfókuszú szemlélet is jelentős – jól bevált –  csomagot kínál, amivel a résztvevők a műhelyek alkalmával találkoznak, és már másnap be tudják építeni gyakorlatukba.

Resztoratív konfliktuskezelés az iskolában – LEZÁRULT

Turmezei Mónika resztoratív tréner

Az iskolai légkör nyugodt, fejlődést támogató és biztonságos jellegéhez elengedhetetlen a diákok, tanárok és szülők támogatása és bevonódása a közös munkába. Ehhez nyújtanak eszközöket a resztoratív gyakorlatok a keretek kidolgozásától, a méltányos bánásmódon keresztül, a kapcsolatok építésén át egészen a közösségi élmény megéléséig és erősítéséig.

Online bántalmazás megelőzése – LEZÁRULT

Dr. Baracsi Katalin internetjogász

Évek óta az egyik legtöbbször emlegetett veszélyforrás életkortól függetlenül az internetes bántalmazás, azaz a cyberbullying. A képzés során annak járunk utána, hogy mit is jelent ez a fogalom, milyen formában lehetünk áldozatai és/vagy elkövetői egy online bántalmazásnak és ezeknek milyen következményei vannak a való életre. Időbeni felismerés, megelőzés, segítségkérés lesznek a képzés jelmondatai.

És a tanár méltósága? Tanári kiégésmegelőzés – LEZÁRULT

Gulyás Péter (Egyházi Fejlesztők)

Magas hivatástudattal, gyermekszeretettel és elkötelezettséggel egészen gyorsan odaérhetünk a kiégésnek hívott állomáshoz. Főleg, ha a körülmények sincsenek velünk. Ilyenkor fáradtságunk frusztrálttá, türelmetlenné tesz. Munka- és életkedvünk odavész. Kimerültségünk kikészít minket és a környezetünk sem díjazza.
Megelőzhető-e ez egyáltalán? Ha igen, hogyan? Ha már belecsúsztunk, hogyan jöhetünk ki belőle? Milyen lépések vannak visszafelé a lejtőn?

Együttműködés a gyermek érdekében – LEZÁRULT

Mit? Mikor? Kinek jelezzek?

Jelzést tenni mindig nehéz, sokadjára is. De tudjuk, hogy szükséges.
Ez a tréning abban segít, hogy könnyebben felismerjük az aggodalomra okot adó jeleket, de azt is, hogy nem vagyunk egyedül.
Mikor, kihez fordulhatok, ha egy gyermek elhanyagolására, bántalmazására utaló jeleket észlelek? Mikor, miért, kinek és hogyan kell jeleznem?
Milyen félelmeink vannak a jelzéstétellel kapcsolatban? Mi történik utána a gyermekkel, és mi történik velem?