Pszichológusként gyermekekkel, családokkal és idős emberekkel találkozom nap, mint nap. Az esetek többségében azt tapasztalom, hogy a fájdalmak és elakadások hátterében az ember határainak, méltóságának sebzettsége áll.
Mikor becsatlakoztam az Emberi méltóság stratégia alkotási folyamatába, hamar megtapasztalhattam, hogy ha a középpontba az embert helyezzük, akkor megtaláljuk a közös hangot és célt, ami mentén képesek vagyunk új szemléletet hozni a feszültségekkel teli témába. Jelenleg a képzési munkacsoporttal különböző célcsoportoknak készítünk elő olyan tartalmakat, amelyek segíthetik őket saját és rábízottaik biztonságos fejlődésének biztosításában.
A munkánk során igazi kihívást jelent, hogy az általunk megjelölt célcsoportok (szerzetesek, elöljárók, intézményvezetők, tanárok, nevelők, diákok, családok, munkatársak…) más-más szükségletekkel, érdekekkel, információ hiányokkal rendelkeznek, így a különböző tartalmakat, különböző mélységben kell átadni számukra.
A tartalomgyűjtés mellett olyan felosztáson dolgozunk, amely hosszútávon segíti a képzőket, hogy a megfelelő tudással rendelkezzenek, amit a megfelelő módszertani eszközök által át tudnak adni. A szemléletünkből fakadóan törekszünk arra, hogy ne csak információátadás valósulhasson meg képzésink során, hanem azokkal a témával kapcsolatos előítéletekre, ellenállásokra is reagáljunk, amelyek legtöbbszőr félreértéseken, félelmeken alapulnak, hogy együtt állhassunk Egyházunk és közösségeink szolgálatába.