Nyilvánvaló, hogy minden szülő, gyermek és pedagógus arra vágyik, hogy az iskola biztonságos hely legyen. Pedagógusként, vezetőként mindent igyekszünk is megtenni ennek érdekében, azonban tudjuk, látjuk, tapasztaljuk, hogy mennyi minden dolgozik ez ellen. Rengeteg negatív hatás, bántás és bántalmazás éri gyermekeinket.
Szakmai napunkon a biztonságos iskola alappillérei sorozatunkból most arra nézünk rá, hogy hogyan kezdjünk neki a szabályzatalkotásnak, dokumentációk készítésének. Fontos szempontokat ismerhetünk meg, konkrét esetleíráson keresztül láthatjuk, hogy milyen területeknek miért fontos ezekben megjelenniük, valamint egy iskolaigazgatótól hallunk arról, hogy nekik hogyan sikerült gyakorlatba ültetni a szabályzatokat. Kérdezhetünk olyanoktól, akik jártasak a témában, illetve saját intézményünkre is rá tudunk nézni a stratégia adaptációja szempontjából.
A programon a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni EZEN a linken lehet 2025. február 20-ig.
A szakmai nap költségeit az Emberi Méltóság Stratégia állja.
A részletes program alább olvasható.
Téma: A biztonságos iskola alappillérei – kezdeti lépések a biztonságos iskola megteremtése felé a szabályozások mentén
Helyszín: 1052 Budapest, Piarista köz 1. (Sapientia Hittudományi Főiskola, 1. emelet, B terem)
Program:
8.30 – 9.00 – Regisztráció
9.00 – 9.20 – Köszöntés, hangolódás
9.20 – 9.40 – Dobszay Benedek OFM, az Emberi Méltóság Stratégia szakmai
vezetője
Kezdő impulzus: Szabályzat, vízió, tartalomjegyzék bemutatása – Mik a szabályzatok főbb csomópontjai, amiknek mindenképpen fontos megjelenniük a dokumentációkban?
9.40 – 10:50 – MI? A dokumentáció gyakorlatba ültetése / A gyakorlat dokumentációban való megjelenítése – csoportmunka konkrét eseten keresztül
10:50 – 11:10 – Szünet
11.10 – 11.40 – Csoportmunka megosztása, szakmai reflexió
11.50 – 12.30 – KI? Folyamat – kinek mi a feladata benne?
Mi a folyamat? – Majó Márk, gyermekvédelmi szakember
12.30 – 13.30 – Ebédszünet
13.30 – 13.50 – HOGYAN? A kunadacsi iskola tapasztalatai,
Kecskemétiné Halcsik Mónika, a Szent Margit Katolikus Általános Iskola igazgatója
13.50 – 15.00 – a Stratégia adaptációja a saját intézményre – egyéni és csoportmunka,
megosztás, szakmai reflexió
15.00 – 15.30 – A nap reflexiója, zárás