CSÉN kincsesládánk gyöngyszemei

Szakmai napot tartottunk

CSÉN kincsesládánk gyöngyszemei – Úton az érett személyiség és érett szexualitás felé címmel tartottuk meg 2024. április 9-én, kedden tavaszi Segítő Hálós szakmai napunkat.

EMBERI MÉLTÓSÁG ALAPKÉPZÉS

Akkreditált pedagógus továbbképzés

A képzés időtartama: 30 óra (3×10 óra, 3 nap)

A képzés célja: A pedagógusok számára bevezetést adni a gyermekeket érintő bántalmazások felismerésének, kezelésének és megelőzésének témájába, érintve a terület egyházi vonatkozását is.

Emberi méltóság védelme – Mi ez, és miért érint minket?

Az Emberi Méltóság Stratégia szakemberei és trénerei

Az emberi méltóság mibenlétére és fontosságára fókuszáló érzékenyítő képzés bármely szerzetesrend és szerzetesi fenntartású intézmény számára, 6 órás, egy vagy több napos időtartamban.

Esetmegbeszélés

Az Emberi Méltóság Stratégia szakemberei és trénerei

3 órás esetmegbeszélő alkalom az intézmény munkatársai számára. Az intézményben történt vagy hozott gyermekvédelmi vonatkozású esetek közös feldolgozása szakmai kíséréssel. Hívószavak: nehézségek és kihívások a mindennapi helyzetekben, jelzési kérdések, belső és külső szakmai együttműködés nehézségei, a gyermek legfőbb érdeke.

Együttműködés a gyermek érdekében

Búza Judit, gyermekvédelmi szakértő

Jelzést tenni mindig nehéz. Sokadjára is. De tudjuk, hogy szükséges. Ez a tréning abban segít, hogy könnyebben felismerjük az aggodalomra okot adó jeleket, de azt is, hogy nem vagyunk egyedül. Mikor, miért, kinek és hogyan kell jeleznem?  Ezekre és további kérdésekre igyekszünk választ találni közösen az előadások, egyéni és csoportos feladatok, beszélgetések során.

 

Resztoratív konfliktuskezelés az iskolában

Turmezei Mónika resztoratív tréner

Az iskolai légkör nyugodt, fejlődést támogató és biztonságos jellegéhez elengedhetetlen a diákok, tanárok és szülők támogatása valamint bevonódása a közös munkába. Ehhez nyújtanak eszközöket a resztoratív gyakorlatok a keretek kidolgozásától, a méltányos bánásmódon keresztül, a kapcsolatok építésén át egészen a közösségi élmény megéléséig és erősítéséig.

És a tanár méltósága? Tanári kiégésmegelőzés

Gulyás Péter (Egyházi Fejlesztők)

Magas hivatástudattal, gyermekszeretettel és elkötelezettséggel egészen gyorsan odaérhetünk a kiégésnek hívott állomáshoz. Főleg, ha a körülmények sincsenek velünk. Ilyenkor fáradtságunk frusztrálttá, türelmetlenné tesz. Munka- és életkedvünk odavész. Kimerültségünk kikészít minket és a környezetünk sem díjazza.
Megelőzhető-e ez egyáltalán? Ha igen, hogyan? Ha már belecsúsztunk, hogyan jöhetünk ki belőle? Milyen lépések vannak visszafelé a lejtőn?

Diákműhely a 3P jegyében

Az Emberi Méltóság Stratégia trénerei

Az Emberi Méltóság Stratégia keretében a szerzetesi fenntartású intézményekben tanuló gyermekek védelme, támogatása mellett nagy hangsúlyt fektetünk a szemléletformálásra, a prevenciós jó gyakorlatok bevezetésére és megerősítésére.

A 2024/25-ös tanévben a három P jegyében: Protection-Prevention-Participation (Védelem, Megelőzés és Részvétel) témák mentén hirdetjük meg diákműhely-sorozatunkat.

Az online világ – lehetőségek és veszélyek

Dr. Baracsi Katalin internetjogász

Az egyéni igényeknek és fókusznak megfelelően kialakított és megtartott képzési alkalmak az intézmény diákjai számára, 45 perces, 3 órás vagy egynapos időkeretben.

Online bántalmazás megelőzése

Dr. Baracsi Katalin internetjogász

Évek óta az egyik legtöbbször emlegetett veszélyforrás életkortól függetlenül az internetes bántalmazás, azaz a cyberbullying. A képzés során annak járunk utána, hogy mit is jelent ez a fogalom, milyen formában lehetünk áldozatai és/vagy elkövetői egy online bántalmazásnak és ezeknek milyen következményei vannak a való életre. Időbeni felismerés, megelőzés, segítségkérés lesznek a képzés jelmondatai.

SEGÍTŐ HÁLÓ SZAKMAI NAPOK

MÓDSZERTAN, ÓRARÉSZLETEK, TAPASZTALAT MEGOSZTÁS

A 2023/24-es tanévben a Segítő Háló képzési napok az Emberi Méltóság Stratégia koordinálásában valósulnak meg. Ezekre a képzésekre a Segítő Háló eddigi tagjait várjuk, és minden szerzetesi intézményben dolgozó segítő szakembert (iskolapszichológusokat, mentálhigiénés munkatársakat, iskolalelkészeket, iskolai szociális segítőket, gyermekvédelmi munkatársakat stb.).

A képzési napok célja, hogy egy-egy témába bepillantást nyerjenek a résztvevők, és közben lehetőséget kínálunk az egymáshoz való kapcsolódásra, személyes és szakmai közeledésre.

Kiégésmegelőző tréninget tartottunk tanároknak

2024. február elején szerveztük meg a Tanári kiégésmegelőző tréninget, melyen összesen 28 tanár vett részt (akik szerzetesi fenntartású intézményekben dolgoznak). A programot az Egyházi Fejlesztők trénerei vezették.

Akkreditált Gyermekvédelmi Alapképzést indítunk

A képzés időtartama: 30 óra (3×10 óra, 1+2 nap)

A képzés célja: A pedagógusok számára bevezetést adni a gyermekeket érintő bántalmazások felismerésének, kezelésének és megelőzésének témájába, érintve a terület egyházi vonatkozását is.

Negyedszer indult el Diákműhely-sorozatunk

A 2023-as őszi félévben, az Emberi Méltóság Stratégia szervezésében már negyedszer indítottuk el a diákműhely sorozatot. Összesen 27 gimnazista vesz részt a programon a gödöllői Premontrei Iskolaközpontból, a váci Piarista Gimnázium és Kollégiumból, a budaörsi Szent Benedek Iskolából és a Zsámbéki Premontrei Technikum Szakképző Iskola és Gimnáziumból.

Intézmények számára ajánljuk

„Meghívható”, pedagógusok és diákok számára ajánlott képzések

A képzéseken a minőségi munka érdekében max. 25 fő/intézmény vehet rész. A képzések díja az egyedi igények figyelembevételével kerül meghatározásra.

GYERMEKVÉDELEM – MI EZ ÉS MIÉRT ÉRINT MINKET?
6 órás képzés egy intézmény munkatársai számára az intézményben.

Képzésvezető: az Emberi Méltóság Stratégia szakemberei és trénerei
Egyeztetés: info@emberimeltosag.hu

GYERMEKVÉDELMI JELZŐRENDSZERI FELADATOK ÉS KIHÍVÁSOK
6 órás képzés egy intézmény munkatársai számára az intézményben

Képzésvezető: Búza Judit gyermekvédelmi szakember és az Emberi Méltóság Stratégia trénerei
Egyeztetés: info@emberimeltosag.hu

AZ ONLINE VILÁG – LEHETŐSÉGEK ÉS VESZÉLYEK
Képzési alkalmak tanároknak és diákoknak, 45 perces, 3 órás vagy egy napos időkeretben – az intézményben

Képzésvezető: dr. Baracsi Katalin internetjogász
Egyeztetés: info@emberimeltosag.hu

GYERMEKJOGOK – HOGYAN JELENNEK MEG AZ ISKOLAI MINDENNAPOKBAN
6 órás képzés egy intézmény munkatársai számára az intézményben

Képzésvezető: az Emberi Méltóság Stratégia szakemberei és trénerei
Egyeztetés: info@emberimeltosag.hu

ESETMEGBESZÉLÉS
3 órás esetmegbeszélő alkalom egy intézmény munkatársai számára az intézményben

Az intézményben történt vagy hozott gyermekvédelmi vonatkozású esetek közös feldolgozása szakmai kíséréssel. Hívószavak: nehézségek és kihívások a mindennapi helyzetekben, jelzési kérdések, belső és külső szakmai együttműködés nehézségei, a gyermek legfőbb érdeke.

Egyeztetés: info@emberimeltosag.hu

DIÁKMŰHELY A 3P JEGYÉBEN – RÉSZVÉTEL, VÉDELEM, MEGELŐZÉS
3 alkalmas műhelysorozat egy intézmény diákjai számára 

Az Emberi Méltóság Stratégia keretében a szerzetesi fenntartású intézményekben tanuló gyermekek védelme, támogatása mellett nagy hangsúlyt fektetünk a szemléletformálásra, a prevenciós jó gyakorlatok bevezetésére és megerősítésére.

A 2022/23-as tanévben a három P jegyében: Protection-Prevention-Participation (Védelem-Megelőzés és Részvétel) témák mentén hirdetjük meg diákműhely-sorozatunkat.
Erre a három fogalomra épül a gyermeki jogok rendszere, hiszen a részvételi jog alkalmazása növeli a gyermek mozgásterét, felelősségtudatát felébreszti és ezzel hozzájárul a bántalmazásra hajlamosító zárt rendszer megbontásához, a bántalmazási helyzetek megelőzéséhez.
Az EM Diákműhelyek sorozat 3 alkalomból áll, alkalmanként 3 órás időkeretben elsősorban a középiskolák 9. és 10. évfolyamos diákjait várjuk, már aktív diákképviselőket vagy azokat, akik érdeklődnek a kortárs segítségnyújtás, a diákok érdekképviselete és bántalmazás megelőzése iránt.

Az Emberi Méltóság Diákműhely résztvevőinek visszajelzéseiből:

„Tetszett, hogy interaktív volt, nem túlságosan kötött, mindenki véleménye bélyegek nélkül elhangozhatott, a véleménynyilvánítás műfajait gyakorolhattuk.”
„Jó volt, hogy mindenki közvetlen volt egymással.”
„Örültem, hogy érdekelte a vezetőséget a véleményünk.”
„Nagyon tetszett, hogy voltak interaktív feladatok is.”

Képzésvezetők: az Emberi Méltóság Stratégia trénerei
Egyeztetés: info@emberimeltosag.hu

Megoldásfókuszú műhely

Agócs Andrea, megoldásfókuszú mentálhigiénés szakember

Az iskolán belüli bántalmazás megelőzésének a legjobb módja, ha barátságos és támogató iskolai légkört alakítunk ki. Erre számtalan nagyszerű lehetőség van. A megoldásfókuszú szemlélet is jelentős – jól bevált –  csomagot kínál, amivel a résztvevők a műhelyek alkalmával találkoznak, és már másnap be tudják építeni gyakorlatukba.

Resztoratív konfliktuskezelés az iskolában – LEZÁRULT

Turmezei Mónika resztoratív tréner

Az iskolai légkör nyugodt, fejlődést támogató és biztonságos jellegéhez elengedhetetlen a diákok, tanárok és szülők támogatása és bevonódása a közös munkába. Ehhez nyújtanak eszközöket a resztoratív gyakorlatok a keretek kidolgozásától, a méltányos bánásmódon keresztül, a kapcsolatok építésén át egészen a közösségi élmény megéléséig és erősítéséig.

Online bántalmazás megelőzése – LEZÁRULT

Dr. Baracsi Katalin internetjogász

Évek óta az egyik legtöbbször emlegetett veszélyforrás életkortól függetlenül az internetes bántalmazás, azaz a cyberbullying. A képzés során annak járunk utána, hogy mit is jelent ez a fogalom, milyen formában lehetünk áldozatai és/vagy elkövetői egy online bántalmazásnak és ezeknek milyen következményei vannak a való életre. Időbeni felismerés, megelőzés, segítségkérés lesznek a képzés jelmondatai.

És a tanár méltósága? Tanári kiégésmegelőzés – LEZÁRULT

Gulyás Péter (Egyházi Fejlesztők)

Magas hivatástudattal, gyermekszeretettel és elkötelezettséggel egészen gyorsan odaérhetünk a kiégésnek hívott állomáshoz. Főleg, ha a körülmények sincsenek velünk. Ilyenkor fáradtságunk frusztrálttá, türelmetlenné tesz. Munka- és életkedvünk odavész. Kimerültségünk kikészít minket és a környezetünk sem díjazza.
Megelőzhető-e ez egyáltalán? Ha igen, hogyan? Ha már belecsúsztunk, hogyan jöhetünk ki belőle? Milyen lépések vannak visszafelé a lejtőn?

ADD, HOGY LÁSSAK! – BARTIMEUS-KÉPZÉS 5. ÉVAD

Az MSZKI Emberi Méltóság Stratégia ötödik alkalommal hirdeti meg Add, hogy lássak! címmel a Bartimeus-képzést. A képzés célja, hogy szerzetesekkel és szerzetesi intézmények munkatársaival gondolkodjunk és beszélgessünk az emberi méltóság védelméről, a bántalmazás jelenségéről és a megelőzés lehetőségeiről.

Együttműködés a gyermek érdekében – LEZÁRULT

Mit? Mikor? Kinek jelezzek?

Jelzést tenni mindig nehéz, sokadjára is. De tudjuk, hogy szükséges.
Ez a tréning abban segít, hogy könnyebben felismerjük az aggodalomra okot adó jeleket, de azt is, hogy nem vagyunk egyedül.
Mikor, kihez fordulhatok, ha egy gyermek elhanyagolására, bántalmazására utaló jeleket észlelek? Mikor, miért, kinek és hogyan kell jeleznem?
Milyen félelmeink vannak a jelzéstétellel kapcsolatban? Mi történik utána a gyermekkel, és mi történik velem?

EMBERI MÉLTÓSÁG DIÁKMŰHELY-SOROZAT

Félévenként 3 alkalmas műhelysorozat több intézmény diákjai számára.

Az Emberi Méltóság Stratégia keretében a szerzetesi fenntartású intézményekben tanuló gyermekek védelme, támogatása mellett nagy hangsúlyt fektetünk a szemléletformálásra, a prevenciós jó gyakorlatok bevezetésére és megerősítésére.

A 2023/24-es tanévben a három P jegyében: Protection-Prevention-Participation (Védelem-Megelőzés-Részvétel) témák mentén hirdetjük meg diákműhely-sorozatunkat.

Fókuszban az internetes bántalmazás

Segítő Háló napot tartottunk

A 2023. május 25-én megtartott Segítő Háló alkalmunkon, melyre a szerzetesi intézményekben dolgozó segítő szakembereket vártuk, Dr. Baracsi Katalin internetjogász volt a vendégünk.

Kommunikációs műhelynap

Nyilvánosság és gyermekvédelem

2023. május 19-én tartottuk tavaszi Nyilvánosság és gyermekvédelem műhelynapunkat, melyre a szerzetesrendek elöljáróit és a gyermekvédelemmel vagy a kommunikációval foglalkozó munkatársaikat vártuk.

Kommunikációnk és kapcsolataink átalakítása

Véget ért Erőszakmentes Kommunikáció tréningünk

Hogyan alakítsuk át kapcsolatainkat a szokásos hatalmi – uralmi – versengő módból együttműködő, egyenrangú, kölcsönösen megértő rendszerré? – ez a kérdés volt az alapfelvetése annak a nyolcalkalmas tréningnek, melyet Rochlitz Zsuzsanna tartott az Emberi Méltóság Stratégia szervezésében.

Együttműködés a gyermek érdekében – LEZÁRULT

Mit? Mikor? Kinek jelezzek?

Jelzést tenni mindig nehéz, sokadjára is. De tudjuk, hogy szükséges.
Ez a tréning abban segít, hogy könnyebben felismerjük az aggodalomra okot adó jeleket, de azt is, hogy nem vagyunk egyedül.
Mikor, kihez fordulhatok, ha egy gyermek elhanyagolására, bántalmazására utaló jeleket észlelek? Mikor, miért, kinek és hogyan kell jeleznem?
Milyen félelmeink vannak a jelzéstevéssel kapcsolatban? Mi történik utána a gyermekkel, és mi történik velem?

Véget ért második Diákműhely-sorozatunk

Az Emberi Méltóság Stratégia szervezésében háromszor találkoztunk, hogy háromórás alkalmakon dolgozzunk együtt a bencés, ferences és piarista rendek által fenntartott iskolák kilencedikes tanulóival.

Resztoratív konfliktuskezelés az iskolában – LEZÁRULT

Turmezei Mónika resztoratív tréner

Az iskolai légkör nyugodt, fejlődést támogató és biztonságos jellegéhez elengedhetetlen a diákok, tanárok és szülők támogatása és bevonódása a közös munkába. Ehhez nyújtanak eszközöket a resztoratív gyakorlatok a keretek kidolgozásától, a méltányos bánásmódon keresztül, a kapcsolatok építésén át egészen a közösségi élmény megéléséig és erősítéséig.

Megoldásfókuszú műhely – LEZÁRULT

Agócs Andrea, megoldásfókuszú szemlélet tréner

Képzési kínálatunkban előszőr szerepel a Megoldásfókuszú Műhely, amely elsősorban arra fókuszál, hogy az egyén/csoport hova szeretne eljutni, mit szeretne a aktuális, nehéz helyzet helyett? Ez lehetővé teszi a problémáról való gondolkodás megváltoztatását, ami új, kreatív megoldásokhoz vezethet.

Erőszakmentes kommunikáció tréning

Rochlitz Zsuzsa, erőszakmentes kommunikáció tréner

A zsiráf – mivel a szárazföldi emlősök közül neki van a legnagyobb szíve – az erőszakmentes kommunikáció szimbóluma. Az erőszakmentes kommunikációt tanulva a zsiráfnyelvet sajátítjuk el, amivel mások megbántása nélkül tudjuk kifejezni szükségleteinket.

És a tanár méltósága? Tanári kiégésmegelőzés

Gulyás Péter (Egyházi Fejlesztők) – Bajnóczi Szilvia Sára CB

Magas hivatástudattal, gyermekszeretettel és elkötelezettséggel egészen gyorsan odaérhetünk a kiégésnek hívott állomáshoz. Főleg, ha a körülmények sincsenek velünk. Ilyenkor fáradtságunk frusztrálttá, türelmetlenné tesz. Munka- és életkedvünk odavész. Kimerültségünk kikészít minket és a környezetünk sem díjazza.
Megelőzhető-e ez egyáltalán? Ha igen, hogyan? Ha már belecsúsztunk, hogyan jöhetünk ki belőle? Milyen lépések vannak visszafelé a lejtőn?

Online bántalmazás megelőzése – LEZÁRULT

Dr. Baracsi Katalin internetjogász

Évek óta az egyik legtöbbször emlegetett veszélyforrás életkortól függetlenül az internetes bántalmazás, azaz a cyberbullying. A képzés során annak járunk utána, hogy mit is jelent ez a fogalom, milyen formában lehetünk áldozatai és/vagy elkövetői egy online bántalmazásnak és ezeknek milyen következményei vannak a való életre. Időbeni felismerés, megelőzés, segítségkérés lesznek a képzés jelmondatai.

SEGÍTŐ HÁLÓ SZAKMAI NAPOK 

A 2022/23-as tanévben a Segítő Háló képzési napok az Emberi Méltóság Stratégia koordinálásában valósulnak meg. Ezekre a képzésekre a Segítő Háló eddigi tagjait várjuk, és minden szerzetesi intézményben dolgozó segítő szakembert (iskolapszichológusokat, mentálhigiénés munkatársakat, iskolalelkészeket, iskolai szociális segítőket, gyermekvédelmi munkatársakat stb.).

A képzési napok célja, hogy egy-egy témába bepillantást nyújtson, és közben lehetőséget kínálunk az egymáshoz való kapcsolódásra, személyes és szakmai közeledésre.

EMBERI MÉLTÓSÁG DIÁKMŰHELY-SOROZAT

Félévenként 3 alkalmas műhelysorozat több intézmény diákjai számára.

Az Emberi Méltóság Stratégia keretében a szerzetesi fenntartású intézményekben tanuló gyermekek védelme, támogatása mellett nagy hangsúlyt fektetünk a szemléletformálásra, a prevenciós jó gyakorlatok bevezetésére és megerősítésére.

A 2022/23-as tanévben a három P jegyében: Protection-Prevention-Participation (Védelem-Megelőzés-Részvétel) témák mentén hirdetjük meg diákműhely-sorozatunkat.

ADD, HOGY LÁSSAK! – BARTIMEUS-KÉPZÉS 3. ÉVAD – LEZÁRULT

Az MSZKI Emberi Méltóság Stratégia harmadik alkalommal hirdeti meg Add, hogy lássak! címmel a Bartimeus-képzést. A képzés célja, hogy szerzetesekkel és szerzetesi intézmények munkatársaival gondolkodjunk és beszélgessünk az emberi méltóság védelméről, a bántalmazás jelenségéről és a megelőzés lehetőségeiről.

Intézmények számára ajánljuk

„Meghívható”, pedagógusok és diákok számára ajánlott képzések

A képzések díja egységesen szerzetesi fenntartású intézmények számára 100.000 Ft/képzési nap. A képzéseken a minőségi munka érdekében max. 25 fő/intézmény vehet rész.

GYERMEKVÉDELEM – MI EZ ÉS MIÉRT ÉRINT MINKET?
6 órás képzés egy intézmény munkatársai számára az intézményben.

Képzésvezető: Rudan Mária gyermekvédelmi tanácsadó és az Emberi Méltóság Stratégia trénerei
Egyeztetés: info@emberimeltosag.hu

GYERMEKVÉDELMI JELZŐRENDSZERI FELADATOK ÉS KIHÍVÁSOK
6 órás képzés egy intézmény munkatársai számára az intézményben

Képzésvezető: Búza Judit gyermekvédelmi szakember és az Emberi Méltóság Stratégia trénerei
Egyeztetés: info@emberimeltosag.hu

AZ ONLINE VILÁG – LEHETŐSÉGEK ÉS VESZÉLYEK
Képzési alkalmak tanároknak és diákoknak, 45 perces, 3 órás vagy egy napos időkeretben – az intézményben

Képzésvezető: dr. Baracsi Katalin internetjogász
Egyeztetés: info@emberimeltosag.hu

GYERMEKJOGOK – HOGYAN JELENNEK MEG AZ ISKOLAI MINDENNAPOKBAN
6 órás képzés egy intézmény munkatársai számára az intézményben

Képzésvezető: az Emberi Méltóság Stratégia trénerei
Egyeztetés: info@emberimeltosag.hu

ESETMEGBESZÉLÉS
3 órás esetmegbeszélő alkalom egy intézmény munkatársai számára az intézményben

Az intézményben történt vagy hozott gyermekvédelmi vonatkozású esetek közös feldolgozása szakmai kíséréssel. Hívószavak: nehézségek és kihívások a mindennapi helyzetekben, jelzési kérdések, belső és külső szakmai együttműködés nehézségei, a gyermek legfőbb érdeke.

A vezetett esetmegbeszélés díja: 30.000 Ft/3 órás alkalom.
Egyeztetés: info@emberimeltosag.hu

DIÁKMŰHELY A 3P JEGYÉBEN – RÉSZVÉTEL, VÉDELEM, MEGELŐZÉS
3 alkalmas műhelysorozat egy intézmény diákjai számára 

Az Emberi Méltóság Stratégia keretében a szerzetesi fenntartású intézményekben tanuló gyermekek védelme, támogatása mellett nagy hangsúlyt fektetünk a szemléletformálásra, a prevenciós jó gyakorlatok bevezetésére és megerősítésére.

A 2022/23-as tanévben a három P jegyében: Protection-Prevention-Participation (Védelem-Megelőzés és Részvétel) témák mentén hirdetjük meg diákműhely-sorozatunkat.
Erre a három fogalomra épül a gyermeki jogok rendszere, hiszen a részvételi jog alkalmazása növeli a gyermek mozgásterét, felelősségtudatát felébreszti és ezzel hozzájárul a bántalmazásra hajlamosító zárt rendszer megbontásához, a bántalmazási helyzetek megelőzéséhez.
Az EM Diákműhelyek sorozat 3 alkalomból áll, alkalmanként 3 órás időkeretben elsősorban a középiskolák 9. és 10. évfolyamos diákjait várjuk, már aktív diákképviselőket vagy azokat, akik érdeklődnek a kortárs segítségnyújtás, a diákok érdekképviselete és bántalmazás megelőzése iránt.

Az Emberi Méltóság Diákműhely résztvevőinek visszajelzéseiből:

„Tetszett, hogy interaktív volt, nem túlságosan kötött, mindenki véleménye bélyegek nélkül elhangozhatott, a véleménynyilvánítás műfajait gyakorolhattuk.”
„Jó volt, hogy mindenki közvetlen volt egymással.”
„Örültem, hogy érdekelte a vezetőséget a véleményünk.”
„Nagyon tetszett, hogy voltak interaktív feladatok is.”

Képzésvezetők: az Emberi Méltóság Stratégia trénerei
A képzés díja: a három alkalmas (alkalmanként 3 óra) képzéssorozat szerzetesi fenntartású intézmények számára 120.000 Ft/3 alkalom 
Egyeztetés: info@emberimeltosag.hu

SZÜLŐI KÉPZÉSSOROZAT
4 alkalmas képzéssorozat szülőknek az emberi méltóság és gyermekvédelem témakörében

Szülőként nagyon sok kihívással találkozunk a gyermekek nevelése során, legyen ez az online világ jelentette kihívások, a gyerekek közötti nézeteltérések kezelése vagy hogyan készíthetjük fel gyermekeinket a jövő kihívásaira. Ezért kínáljuk olyan szülői találkozók szervezését, ahol egy-egy fontos, gyermekvédelmi vonatkozású témáról gondolkodunk és beszélgetünk szülőkkel, elsősorban a megelőzésre és a megoldásra fókuszálva – a gyermekek érdekében.

Javasolt témák:

  1. Mi is ez a gyermekvédelem? Hogyan érint minket?
  2. Gyermeki jogok – miért vannak és jó ez nekünk?
  3. Online bántalmazás veszélyei
  4. Mit tehetünk, hogy észrevegyük és megelőzzük a gyermekbántalmazást?

4×90 perces interaktív képzések szülők számára a saját intézményben.
A szülői képzést vezetik: az Emberi Méltóság Stratégia szakértői és trénerei
A képzés díja: szerzetesi fenntartású intézmények számára 30.000 Ft/alkalom

Egyeztetés: info@emberimeltosag.hu

Képzések szerzetesközösségek számára

Szívesen vállalunk képzési alkalmakat szerzetesközösségek számára többnapos, egynapos vagy rövidebb keretben is. Az alkalmak tematikai fókuszairól és megvalósítási kereteiről részletesen egyeztetünk a meghívó rend képviselőivel, hogy a képzés az adott közösség kérdéseihez és igényeihez igazodjon.

Várjuk a szerzetesrendek megkeresését az info@emberimeltosag.hu címen.
Korábbi szerzetesközösségek számára tartott képzéseinkről itt látható összefoglaló.

Gyermekvédelem – Emberi méltóság – Trénerképzés

„Embernek lenni mindég, minden körülményben…”

Nehéz a szó: tréner. Még nehezebb: trénerképzés. Mert ki is a tréner? És kit kell trenírozni? És egyáltalán, miért kell képezni? Mert a képzés tanulás. Belső utazás, megerősödés, s aztán felelősség a ránk bízottakért, az emberi méltóság védelméért.

Szexuális visszaélés az online térben – szakmai nap

2022. május 23-án a Piarista Tartományfőnökség adott otthont a Segítő Háló Szakmai Napnak, melyet az MSZKI Emberi Méltóság Stratégiája és a piaristák közös programjaként szerveztek meg. A nap témája egy aktuális kérdéskör volt: A szexuális visszaélés az online térben.

2. alkalommal is Diákműhelyeztünk…

A különböző szerzetesi fenntartású iskolákból érkező diákok 2022. május 11-én, második alkalommal vettek részt a diákműhelyen. Külön öröm volt számunkra, hogy egy kivétellel mindenki eljött a második alkalomra is. Úgy tűnik, érdemes ezzel foglalkozni.

Megtartottuk első Diákműhelyünket

EM Diákműhely 1. – 2022. március 11.

Az EMBERI MÉLTÓSÁG STRATÉGIA keretében a szerzetesi fenntartású intézményekben tanuló gyermekek védelme, támogatása mellett nagy hangsúlyt fektetünk a szemléletformálásra, a prevenciós jó gyakorlatok bevezetésére és megerősítésére. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy bevonjuk a folyamatokba azokat, akiket érint, akikről szól a stratégia: a gyerekeket. A járványügyi korlátozások megszűnésével most végre megtarthattuk az első olyan alkalmat, amire az érdeklődő diákokat hívtuk.

Növendékképzést tartottunk Pannonhalmán

Január utolsó hétvégéjén azért érkeztünk Pannonhalmára, hogy a szerzetesek Emberi Méltóság Stratégia képzését a bencés közösségekből érkező növendékek és magiszterek számára is „elvigyük”.

Megkezdődött az Emberi Méltóság Stratégia trénerképzése

A Magyarországi Szerzeteselöljárók Konferenciáinak Irodája a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolával és az Egyházi Fejlesztőkkel együttműködésben, az Emberi Méltóság Stratégia keretében 120 órás trénerképzést indított, melynek első alkalma 2022. január 18-19-én volt.

Képzési nap a domonkos nővéreknél

Emberi méltóság és gyermekvédelem címmel az Árpád-házi Szent Margitról nevezett domonkos nővéreknek tartottunk képzési napot 2021. október végén Budakeszin.

Nyilvánosság – gyermekvédelem műhelynap

Előadások, gyakorlatok, tapasztalatcsere, párbeszéd

Képzést és a párbeszéd lehetőségét kínáltunk ezen a napon szerzetesrendi elöljáróknak, kommunikációs és gyermekvédelmi munkatársaknak. A résztvevők nyitottan és örömmel kapcsolódtak be a kezdeményezésbe.

Képzési nap a budapesti Piarista Gimnáziumban

Teljes ember - biztonságos iskola

A képzés fontos része volt a fogalomtisztázás, a gyermekvédelemmel kapcsolatos alapvető ismeretek rendszerezése, de a képzés alapvető jelentőségét inkább az iskolai pedagógiai kultúra formálásban látom. – Horváth Bálint Pál igazgató beszámolója